So kan jy jou cravings beëindig

0
10
cravings.jpg

Jy het al alles probeer: dieet, oefening, noem maar op. Elke keer gee jy net weer toe aan daardie drang na lekkernye.

Cravings laat al jou goeie voornemens soos mis voor die son verdwyn. En nadat jy die hele pakkie koeksisters of skyfies verorber het, voel jy so-o-o skuldig, want jy weet jy doen jou lyf skade aan.

Wilskrag alleen is egter nie genoeg nie. As jy regtig wil ophou om jou te ooreet, sal jy die koslus wat jou daartoe dryf, moet oorwin. Dit sal jy net regkry as jy verstaan wat God se bedoeling met kos is.

Verstaan eerstens hoekom jy moet eet

God het kos gemaak om jou lyf te voed en energie te gee; dis waarom ’n mens moet eet. Net genoeg van die regte kosse tot jy versadig voel. Kos is bedoel as brandstof wat die liggaam in stand moet hou. Die bedoeling was nooit dat kos vir ons ’n struikelblok moes wees nie.

’n Goeie beginpunt is om weer te leer hoe dit voel om regtig honger te wees. Baie vroue eet elke dag sonder om ooit daardie honger kol op die maag te hê.

Jy moet ook leer om te onderskei tussen fisieke en emosionele honger. Emosionele honger veroorsaak dat jy nooit versadig voel nie, terwyl jou fisieke honger wel versadig kan word. As jy eet om getroos te word, voel jy na die tyd skuldig en skaam, maar as jy genoeg geëet het wanneer jy regtig honger was, sal jy nooit skuldig voel nie.

Nog ’n onderskeid is dat jou emosionele honger net gestil kan word deur die spesifieke kos waarvoor jy op daardie stadium lus is (’n craving). Dit ontstaan skielik, nie geleidelik nie. As jy agterkom jy eet om jou emosionele behoeftes te bevredig, onthou dan dat dít beslis nie die doel van kos is nie.

Vind uit hoekom jy ’n koslus kry en jou ooreet

’n Goeie manier om vas te stel hoekom jy lus raak vir sekere kosse, is om ’n kosdagboek te hou. Skryf daarin vir watter kos jy lus was (soet, sout of vetterig). Skryf ook neer wat op daardie stadium in jou lewe gebeur het en hoe jy daaroor gevoel het. Noem die emosies wat jy ervaar het terwyl en nadat jy geëet het. Dit sal jou meer insig in jou emosionele eetpatroon gee.

Jy swig dalk makliker as jy alleen is of wanneer jy verveeld is. Party vroue vergryp hulle aan kos as hulle kwaad of bang is. As jy na ’n tydjie deur jou kosdagboek blaai, sal jy presies kan sien watter situasies jy moet vermy.

Alles wat jy doen (ja, selfs ooreet!), begin in jou gedagtes. Soos met enige versoeking kry jy eers die gedagte in jou kop: Sjoe, daardie stuk koek lyk darem lekker. Kom ek bederf myself, ek voel ’n bietjie “af” vandag.

Die oplossing is nie om die koek te eet en daarna nóg slegter te voel nie, maar eerder om daardie gedagte deur ’n positiewe een te vervang. Sê dus: Ja, die koek lyk lekker, maar ek hoef dit nie te eet nie. Ek weet ek sal nie kan ophou by ’n stukkie nie, so, ek los dit liewer heeltemal, anders voel ek later skuldig. As jy jou manier van dink kan verander, kan jy ook jou optrede verander.

Werk ’n permanente, gesonde eetplan uit

Begin om ’n gebalanseerde eetplan op te stel wat jy vir die res van jou lewe kan volg. Laat die klem val op gesonde kos eerder as dieetkos, anders voel dit asof jy iets ontneem word en is die kans groter dat jy weer sal swig.

Meet jou porsies af tot jy dit goed genoeg kan skat. Dan weet jy dat jy net genoeg eet. Probeer ook om jou maaltye en versnaperinge regdeur die dag eweredig te versprei, dan sal jou bloedsuiker stabiel bly en sal jy minder cravings kry.

Moenie skaam wees om met jou begeertes na jou Vader toe te gaan nie. Vra Hom om jou te help, want op jou eie sal jy dit moeilik regkry. Soek jou vrede by Hom en nie by kos nie.

Vertaal en verwerk uit Food Triggers: End Your Cravings, Eat Well, and Live Better van Rhona Epstein.