Verbeter jou oë in 3 stappe

0
146
beskern_jou_oe.jpg

Met die meeste van ons wat dag in, en dag uit voor ʼn rekenaar spandeer, is dit nie verbasend dat ons oë vinniger verswak nie. Hoe kan jy dit verhoed?

Vraag: My sig is besig om vinnig agteruit te gaan. Ek dra ’n bril om ver te kan sien. Hoe kan ek my oë teen verdere agteruitgang en veroudering beskerm? Ek is nou 35 jaar oud.

DIE PRODUKSPESIALIS SÊ:

Jou sig is ’n baie kosbare sintuig. As jy mooi na jou oë kyk, kan jy probleme met jou sig in die toekoms voorkom. Die regte behandeling vir jou oë, insluitend oogdruppels, is noodsaaklik om jou sig so lank as moontlik te behou. Dit beskerm ook jou oë teen veroudering.

Similisan-oogdruppels gebruik homeopatiese bestanddele wat jou oë in staat stel om hulleself te genees. Een groot probleem by mense is konstante droë en rooi oë, wat deur lang tye voor die rekenaar of besoedeling veroorsaak word. Dit kan op die lange duur jou oë benadeel.

Jy kan Similisan Dry, Red Eye Relief-oogdruppels probeer. Dit het geen newe-effekte nie en is veilig vir langdurige gebruik. Dis veral effektief vir jeukerige, tranerige of krapperige oë. Jy kan dit daagliks gebruik.
– Apteker, Giulia Criscuolo, van OTC Pharma SA

DIE VOEDINGSTERAPEUT SÊ:

Baie studies het bewys dat ’n verskeidenheid antioksidante nodig is om jou oë teen veroudering te beskerm. Daarom is dit noodsaaklik om verskillende kosse te eet wat ryk is aan antioksidante, soos vitamien C, vitamien E, betakaroteen, luteïen en sink.

As jy alkohol drink of meestal kosse eet wat van witmeel of suiker gemaak word, ontneem jy jou liggaam die belangrike voedingstowwe wat meestal in vars groente, vrugte, neute en sade voorkom. Dus moet jy heelwat minder brood, koekies, pizza, pasta en gaskoeldrank inneem, en meer groente- en vrugteslaai, groentesop en roerbraaie eet om jou oë te beskerm. Eet veral groen groentes, soos broccoli en spinasie, wat ryk is aan luteïen. Helderkleurige vrugte en groente, soos aarbeie en tamaties, is ook hoog in vitamiene. Vir meer sink eet oesters, neute en sade.

Studies het ook getoon dat gesonde olies soos omega 3-vetsure jou oë kan beskerm. Neem die aanvullings of eet natuurlike olierige vis, soos salm.
– Voedingsterapeut, Beatrice Rabkin, www.beatricerabkin.co.za

DIE OOGKUNDIGE SÊ:

Die meeste oogsiektes kom voor nadat jy veertig geword het. In elke dekade daarna vergroot jou risiko vir oogprobleme. As jy gereeld jou oë laat toets, kan jy help om jou sig te bewaar. Oogsiektes wat veral voorkom, is versiendheid (presbiopie), gloukoom en katarakte.

Jy kan ook jou sig beskerm deur ’n sonbril te dra wat 99% beskerming bied teen ultravioletstrale A en B. Hoe langer tyd jy in die son deurbring sonder ’n sonbril, hoe meer sukkel jou oë om aan te pas as die lig verander.

Kyk ook uit vir simptome soos wasige sig, kolle voor jou oë en dubbelvisie. As jy enige van hierdie simptome waarneem, moet jy jou oë dadelik laat toets. As daar enige skielike verandering in jou sig voorkom, soos blindheid vir ’n paar sekondes wat weer opklaar, moet jy dringend mediese aandag kry, want dit kan op probleme in die bloedsomloopstelsel dui. Neem ook rusperiodes as jy lang tye lees of op die rekenaar werk. Maak seker dat jy gereeld jou oë knip, en as jou oë gou moeg raak, sorg dat jou voorgeskrewe bril reg is vir jou oë.
– Standard Optical Vista oogkundiges, www.eyesite.co.za