Motivering om gedrag te verander

173

Daar is bewys dat waarskuwings en dreigemente ’n baie beperkte invloed het om mense se gedrag te verander. Dink byvoorbeeld aan die aanmaning op sigaretpakkies – Smoking kills. Skrik dit die rokers af? Nie vir ’n oomblik nie.

Onlangse navorsing wys dat mense makliker uit opbouende aanmoediging leer as uit negatiewe skrik-op-die-lyf-jaag-pogings.

Hoe werk dit? Navorsers sê dit het te make met hoe ons brein werk. Daar is drie beginsels betrokke. Die eerste een is die sosiale dryfveer. Mense sien wat ander doen en wil nie afsteek nie. ’n Sensor in die emosionele brein sê vir jou dat jy ten minste dieselfde of beter as jou medemens kan presteer

Die tweede beginsel is dat mense onmiddellike vergoeding bo langtermynresul-tate kies. Die toekoms voel vir ons so ver weg dat die erkenning of plesier wat ons hier en nou geniet meer werd is as ’n vrees vir byvoorbeeld kanker.

Derdens is bewys dat die brein konstruktiewe inligting makliker en vinniger prosesseer. Dis daarom slimmer om positiewe nuus of suksesse te beklemtoon as dreigemente of strafmaatreëls. Sukses gee ’n mens ook ’n gevoel van beheer en die menslike brein wil graag in beheer voel.

As jy jouself of ander wil motiveer om gedrag te verander, hou altyd in gedagte dat vrees mense immobiliseer terwyl ’n “wortel voor die neus” jou meer waarskynlik tot aksie sal laat oorgaan.

–Lynette Beer, motiveringspreker

Kliek op voelgoed.co.za/3-minute-selfhelp vir Lynette se video- en oudioreeks.