Lê sukses in leerstyle of basiese leerbeginsels?

Lê sukses in leerstyle of basiese leerbeginsels?  

’n Mens hoor dikwels van leerstyle soos visuele, ouditiewe en kinestetiese leer. Tog begin wetenskaplikes twyfel. Nuwe navorsing wys dat leerstyle dalk minder belangrik is as universele leerbeginsels soos dié wat jy op Wolkskool leer.

Is leerstyle werklik so doeltreffend soos wat ons vertel word? 

Laat ons die olifant in die klaskamer aanspreek!  

Leerstyle het vir lank sin gemaak: Sommige leerders onthou beter wat hulle sien, ander wat hulle hoor, en ander weer wat hulle fisiek ervaar.  

Hierdie idee het opvoeders en ouers laat glo dat elke kind se leerproses uniek gekodeer is. Die nuutste neurowetenskaplike en opvoedkundige navorsing wys dat daar min tot geen bewyse is dat leerders beter presteer wanneer onderrig by hul sogenaamde leerstyl aangepas word nie.  

Die werklike dryfkrag agter doeltreffende leer lê eerder in hoe goed inligting gestruktureer, herhaal en toegepas word — met behulp van beproefde strategieë soos aktiewe herroeping, spasiëring en multi-sintuiglike betrokkenheid. Dit beteken nie dat persoonlike voorkeure onbelangrik is nie, maar wel dat dit nie noodwendig tot beter leer lei nie.  

Die fokus skuif dus na universele beginsels wat wérklik werk.  

Skep ’n liefde vir leer. 

Met videolesse, werkkaarte en oefenvraestelle kan hierdie platform enige kind help om beter te leer!

Skep-’n-liefde-vir-leer._result

Wat verklap die wetenskap oor leerbeginsels en -style? 

Moderne navorsing toon dat die brein nie in afsonderlike leerhokkies werk nie.  

Inteendeel, die brein is dinamies en pas aan by verskillende leeromgewings en strategieë. In plaas daarvan om slegs een sintuiglike “kanaal” te gebruik, gebruik ons brein verskeie terselfdertyd — hoor, sien, doen — alles werk saam om kennis vas te lê.  

Studies het herhaaldelik gewys dat wanneer inligting op verskillende maniere aangebied word, leer verbeter, maak nie saak wat ’n mens se voorkeur is nie. Hierdie veelsydigheid beteken dat onderrig wat fokus op meer as een metode – byvoorbeeld teks, klank en interaksie – meer doeltreffend is.  

Buigsaamheid, eerder as vaste kategorieë, blyk die sleutel tot suksesvolle leer te wees. 

Hoe om leer te verbeter sonder om op styl staat te maak 

Noudat leerstyle bevraagteken word, bied universele leer ’n sterker alternatief.  

Hierdie benadering aanvaar dat kinders wel voorkeure mag hê, maar moedig eerder onderrig aan wat verskeie leerkanale integreer. Deur kreatief te wees met lesse en ’n verskeidenheid tegnieke te gebruik — van visuele hulpmiddels en praktiese aktiwiteite tot klank en groepsamewerking — spreek ons die leerder holisties aan.  

Wanneer ons verskillende sintuie aktiveer en leerders aanmoedig om hul wêreld te sien, hoor, voel en ervaar, ontstaan ryker leergeleenthede.  

In samewerkende leeromgewings, soos Wolkskool, floreer kinders, want hulle leer nie net by die onderwyser nie, maar ook by mekaar.  

Dit is tyd om leerstyle te laat vaar en eerder te fokus op heelbrein-ontwikkeling en universele beginsels wat aanpasbaar, inklusief en dinamies is.  

Só ontsluit ons elke kind se unieke leerpotensiaal. 

Skep ’n liefde vir leer.
Met videolesse, werkkaarte en oefenvraestelle kan hierdie platform enige kind help om beter te leer!

Deel die artikel

Méér artikels

Dit voel soos gister wat hulle met groot oë in graad 1 begin het. Nou wag graad 4 en Wolkskool maak seker hulle is gereed ...

Sterk gesinne bou gesonde gemeenskappe. Skole – soos dié wat Gimnasium vestig – verbind die twee deur karakter, samewerking en betekenisvolle leer te bevorder vir ...

Scroll to Top